reklama

Farmárske trhy to teda nevytrhli

Vraj čaro farmárskych trhov, prečítala som si kdesi na internete. Nuž podobne charakterizovať čerstvú bratislavskú víkendovú akciu v Sade Janka Kráľa by som nedokázala ani po dvoch deci červeného vína. A muselo byť aj poriadne teplé podľa priebehu počasia a podmienok, za akých slovenskí výrobcovia vystavovali svoje produkty.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Médiami prezentované podujatie, o ktorom ste mali dojem, že bude bohatou prehliadkou špičkových výrobkov našich farmárov čiže po starom obyčajných poľnohospodárov, sa scvrklo na menej ako regionálnu akciu, ktorej sláva spľasla ako žuvačková bublina. Menší okruh stánkov, ktorý rozsahom nesiaha ani po päty jesenným remeselným trhom, sklamal asi nejedného návštevníka. Už aj preto, že prvotnej informácii skutočná ponuka vôbec nezodpovedala. Stánky s drevenými lopárikmi a vareškami jednoznačne konkurovali počtom výrobcom, ktorí prišli nasýtiť hladnú Slovač. Skutočne farmárska produkcia sa zredukovala na výber predraženého gulášu, rovnako cigánskej pečienky, pár kúskov jelenej klobásy, chleba, ktorý sa pasoval za domáci a samozrejme nechýbalo niekoľko predajcov vína. K pôsobivejším patril producent údenárskych výrobkov, ale iba na prvý pohľad. Lebo keď ste sa zadívali na slaninu, klobásy a bravčovú šunku opekané májovým slniečkom, hneď vás prešla chuť. Teda aspoň všetkých, ktorí majú základné vedomosti o správnom skladovaní potravín a ktorí si vážia svoje zdravie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno, keby som bola mamou malých detí, budiž - vnímala by som tento miestny počin ako šancu na vyplnenie sobotňajšieho alebo nedeľného popoludnia. Namiesto zoologickej záhrady alebo výletu na Železnú studničku. Mimochodom, kolotoč s tradičnými košíkmi na seno pre najmenším bol asi najoriginálnejším nápadom. Nafúknutá atrakcia na skákanie však už menej, do podobnej atmosféry vôbec nepatrila. A spokojných mohlo byť aj zopár mlaďasov, ktorí sa tu poknísali v rytme ohučanej kapely - asi vcelku akceptovateľné vybočenie pre znudených tínedžerov.

A čo ostatní? Nuž väčšinou prešli celý areál za desať minút a rozčarovaní odišli. Ale časť si nenechala ujsť príležitosť hodovať z umelohmotnej misky a z plastového pohárika. Nuž, keď je brucho sýte a hlava mierne zmámená, tak je vlastne všetko v poriadku, nie?

Alžbeta Slováková Spáčilová

Alžbeta Slováková Spáčilová

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som novinárka, nielen profesiou, ale aj srdcom. Kedysi som chcela zmeniť svet, dnes sa snažím aspoň komentovať a hľadať súvislosti javov v spoločnosti, ktoré ma nenechávajú ľahostajnou. Pracovala som vo viacerých novinách i časopisoch, v posledných rokoch som však prišla na chuť internetu. Oceňujem najmä operatívnosť tvorby v tomto médiu a rýchlosť šírenia informácie, čo plne využívam pri práci na mojom web magazíne Doma a Rada. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu