Slovenskí moderátori na tureckých plážach

Autor: Alžbeta Slováková Spáčilová | 17.6.2013 o 9:03 | (upravené 27.6.2013 o 14:37) Karma článku: 9,58 | Prečítané:  1364x

Popri aktuálnych informáciách o nepokojoch v uliciach Istanbulu i ďalších tureckých miest sa zvýšila periodicita „reportáží" slovenských moderátorov televízií Markíza i JOJ o výhodách pobytu na tureckých plážach. Nie je to žiadna náhoda, ale výsledok PR aktivity pravdepodobne viacerých cestovných kancelárií a možno aj tureckých poskytovateľov ubytovania.

 

Už niekoľko týždňov sledujeme s obavami vývoj udalostí v Turecku. Ich charakter nás nenecháva pre vážnosť konfliktov ľahostajných a navyše nevzbudzuje veľkú dôveru v stabilitu krajiny, v ktorej by sme chceli eventuálne stráviť pokojnú dovolenku. Demonštrácie so zvyšujúcim sa počtom účastníkov, ostré strety s policajtmi, množstvo zranených ľudí a dokonca i obete na životoch, to nie je obraz letnej idylky. Násilie na uliciach sa zatiaľ turistických centier nedotklo, ale nie je až tak vzdialené. Nehovoriac o rizikách ďalšieho vývoja, napríklad o možnom štrajku a problémoch s dopravou, zásobovaním potravinami, vodou a pod. Mnohí dovolenkári teraz pravdepodobne hodili spiatočku a zrušili objednaný pobyt pri tureckom mori a logicky sa zredukoval aj počet aktuálnych záujemcov o dovolenku v tejto krajine. Hrozba neúspešnej letnej sezóny a straty zisku preto postavila hotelierov i cestovné kancelárie do pozoru a rovnaký záujem stmelil ich sily. PR manažéri zatrúbili na okamžitú mobilizáciu svojich síl a vytasili zbrane. V tomto prípade však nie meče alebo turecké šable, ale sladký príbeh Tisíc a jednej noci o rozprávkovej dovolenke.

A výsledok? Už niekoľko dní sa vo večerných správach i rannom magazíne s presnou pravidelnosťou vysielajú reportáže o nádhere pláží tureckých destinácií, o komforte tamojších hotelov a o pokojnej atmosfére, ktorej sa politicky a spoločensky vyhrotená situácia v krajine vôbec nedotkla. Je to tak ľahko čitateľné - v hre je obyčajný barter. Pár či viacerí redaktori a asi aj členovia vedenia dvoch najsledovanejších komerčných slovenských televízií sa zrekreujú na najluxusnejších miestach tureckej riviéry a ako protihodnotu odvysielajú sériu reportáží, rozhovorov a šotov, ktoré majú našinca motivovať a správne nasmerovať na cestu do Osmanskej ríše. A ilúziu na objednávku vytvárajú aj v situácii, keď naše Ministerstvo zahraničných vecí odporúča Slovákom vyhýbať sa miestam, kde prebiehajú protesty.

Zapredať dušu či v tomto prípade novinársku česť, nezávislosť a objektivitu môže mať však dôsledky. Stačí jediný prípad. Vyvodí potom konkrétny redaktor alebo riaditeľ televízie svoju zodpovednosť, ak sa slovenskej rodine či niektorému z jej členov niečo v súvislosti s nepokojmi počas pobytu v Turecku stane? Predpokladám, vlastne som si istá, že nie.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Ako šperk, ktorý vyhrával vojny, prehráva boj s časom

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

EKONOMIKA

Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ho, keď sa môže podieľať propagácii Slovenska.


Už ste čítali?