Olympiáda hlúposti v STV

Autor: Alžbeta Slováková Spáčilová | 4.12.2014 o 13:49 | (upravené 4.12.2014 o 14:21) Karma článku: 13,58 | Prečítané:  4454x

Blbý, blbší a najblbší, aj tak by sa dala charakterizovať zábavná relácia slovenskej televízie Nikto nie je dokonalý. Zábavná je nemiestny kompliment, prívlastok vtipná už totiž nie je dávno aktuálny. Častejšie ide o trápny až smutný obraz úrovne rozmýšľania časti obyvateľstva, ktorí nemajú šancu zavesiť si na stenu doklad o ukončení vzdelania na prestížnej škole. Alebo ktorí majú problém s pamäťou či s princípmi logiky. Aj takí určite medzi nami žijú. Ja však na rozdiel od tvorcov tvrdím, že nie len takí.

Relácia je vynovená verzia pôvodného projektu Čo dokáže ulica. Jeho autori a moderátori Andrásy a Vácvalová sa síce po čase napriek snahe vnášať nové prvky tiež dosť vystrieľali, ale diváci ich ako osvedčený humoristický tandem zobrali vždy na milosť.

Náhradné moderátorské duo Forgáč a Zimnýkoval, ostrieľaní chlapci od rozhlasového mikrofónu, sa zo všetkých síl až kŕčovito snažia budiť dojem glosátorov a zabávačov v jednej osobe. A hlavne skĺzavajú do špinavých vôd, do ktorých tento typ relácie strhol prúd ľahkej zábavy už dávnejšie. Neodolali pokušeniu zabávať sa na nevzdelanosti až tuposti ľudí, ktorí si mýlia kontinenty a ktorí za toho otca nevedia, čo je to flambovať a v ktorom storočí sa nachádzajú.

Občas je to dosť sranda, ako sa niekomu komolia slová i myšlienky, ale v posledných častiach relácie už nemáte šancu zakopnúť ani o dvoch troch Slovákov ako repa, ktorí by našli správnu odpoveď často na dosť suché otázky vymýšľané bez veľkej invencie. Ešteže sú pozvaní aj hostia, osvedčení rozprávači neraz vybájených príbehov z hereckého sveta. Inak by už ťažko uspeli iba s názorom ulice, takto lacno prezentovaným, ako s plnokrvnou reláciou.

Aj keď sa kalkuluje s ľudskou ťažkopádnosťou, v skutočnosti sa do slaboduchej polohy posunuli tí chytrí, samotní tvorcovia. Pretože cielene oslovujú len ľudí prostých, ktorí na prvý pohľad nemajú ukončené ani základné vzdelanie, tiež príslušníkov všeobecne známeho etnika a podgurážených bezdomovcov (hoci niektorí občas vedomosťami prekvapia). Alebo spoluobčanov inej národnosti, ktorí síce žijú celý život na Slovensku, ale otázku štylizovanú po slovensky nepochopia a donekonečna si mýlia všetky možné pojmy i dojmy. No jednoducho, "objektívna" vzorka nášho obyvateľstva. Ani sa nečudujem, že napokon niekto, napríklad obyvateľ susedného Česka, oprávnene zahlási: Aha, akí sú tí Slováci len hlúpi.

Mne to však vychádza skôr tak, že vďaka tejto trápnej stratégie sa samotní tvorcovia štylizujú do úlohy blbého a ešte blbšieho, než sme vôbec tušili.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Ako šperk, ktorý vyhrával vojny, prehráva boj s časom

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

EKONOMIKA

Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ho, keď sa môže podieľať propagácii Slovenska.


Už ste čítali?